Az Égig Érő Fa Óvodában a megelőző jellegű, úgynevezett adaptív, nevelési, oktatás,- és ismeretelsajátítási folyamatot alkalmazzuk .

A hátránykompenzáló differenciálás során felderítik és csökkenteni próbálják a gyermekeknél megfigyelt hiányosságokat. Ez azt jelenti, hogy mindenkinél a minimum cél elérésére a cél, elsősorban a gyengén teljesítők igényeire koncentrálva.

A gyermekkel szemben kialakuló negatív tulajdonságok mentén kialakuló viselkedésben rejlik a legnagyobb kihívás.

Ezzel szemben az adaptív oktatásszervezés a különbségeket természetesnek veszi.

Célja minden egyes gyermek teljesítményének a növelése saját magához mérten.

Mindenki egyéni szükségletét figyelembe véve, a pozitív tulajdonságokat előtérbe helyezve fordul a gyermekek felé.

Ezen az alapon viszonyulunk minden gyermek felé óvodánkban.